פיזיותרפיה למרפק טניס

מהו מרפק טניס?

מרפק טניס, מונח נפוץ לאפיקונדיליטיס לרוחב, הוא מצב הנובע משימוש יתר של הזרוע, האמה והיד, מה שמוביל לכאב במרפק. למרות שמו, מצב זה אינו מוגבל לשחקני טניס. למעשה, זה יכול להשפיע על כל מי שמאמץ את הגידים של האמה והוא נפוץ במיוחד אצל אנשים המבצעים תנועות חוזרות של שורש כף היד והזרוע.

מרפק טניס היא דלקת של הגידים המצטרפים לשרירי האמה בצד החיצוני של המרפק. שרירי האמה והגידים נפגעים משימוש יתר – חזרה על אותן תנועות שוב ושוב. זה מוביל לכאב ורגישות בחלק החיצוני של המרפק

טופס פניה – טקסט

סיבות למרפק טניס

הסיבה העיקרית למרפק טניס היא תנועה חוזרת ושימוש יתר. למרות שזה מקושר לרוב לשחקני טניס, כפי שהשם מרמז, זה משפיע לעתים קרובות גם על אנשים עם עבודות או תחביבים הדורשים תנועת זרועות, פרק כף יד וידיים חוזרות ונשנות, כגון ציירים, שרברבים, נגרים וקצבים. המצב שכיח בעיקר בקרב מבוגרים בין הגילאים 30 עד 50.

תסמינים של מרפק טניס

התסמין העיקרי של מרפק טניס הוא כאב ורגישות בצד החיצוני של המרפק. זהו מקום שבו מתחברים הגידים הפגועים לעצם. הכאב עלול להקרין גם לזרוע העליונה או התחתונה. למרות שהפציעה היא במרפק, אתה צפוי להרגיש את הכאב גם כשאתה עושה תנועות רגילות עם הידיים. מרפק טניס יכול לגרום לכאב הרב ביותר כאשר אתה:

  • מרים חפץ כלשהו אוחז או
  • יוצר אגרוף
  • פותח דלת
  • לוחץ ידיים
  • מרים את היד או מיישר את פרק כף היד

טיפול במרפק טניס בדגש על טכניקות פיזיותרפיה

פיזיותרפיה היא מרכיב חיוני בטיפול במרפק טניס. הוא מתמקד בהקלה על כאב, הפחתת דלקת ושיקום תפקוד נורמלי של המרפק והזרוע.

מנוחה וקרח – בתחילה, הטיפול כולל מנוחה והימנעות מפעילויות המחמירות את המצב. הנחת קרח על המרפק יכולה לעזור להפחית כאב ונפיחות.

תרגילי חיזוק ומתיחה – תרגילי פיזיותרפיה הם אבן יסוד בטיפול במרפק טניס. הם כוללים מתיחה עדינה כדי להגביר את הגמישות וטווח התנועה. תרגילי חיזוק הדרגתיים עוזרים לבנות את שרירי האמה כדי למנוע פציעות עתידיות.

טיפול ידני – פיזיותרפיסטים עשויים להשתמש בטכניקות טיפול ידני, כגון עיסוי וניידות, כדי להקל על הכאב ולשפר את התנועה באזור הפגוע. טכניקות אלו עוזרות להמריץ את זרימת הדם לגידים, מה שיכול לסייע בריפוי.

טיפול אולטרסאונד – במקרים מסוימים, פיזיותרפיסטים עשויים להשתמש בטיפול אולטרסאונד. זוהו טיפול בגלי קול כדי ליצור חום עמוק ברקמות, מה שיכול לעזור להפחית את הכאב, להגביר את זרימת הדם ולקדם ריפוי.

סד או רצועה – פיזיותרפיסט עשוי להמליץ על שימוש בסד או רצועה סביב האמה כדי להפחית את העומס על הגידים הפגועים. זה יכול לעזור להקל על הכאב במהלך פעילויות הכרוכות באחיזה או פיתול.

שינוי הרגלים ופעילות – היבט חשוב של פיזיותרפיה הוא הקניית שינוי הרגלים ופעילויות כדי למנוע עומס נוסף כולל עצות לגבי יציבה וטכניקה נכונה במהלך הפעילויות, הן פנאי והן תעסוקתי, שאולי תרמו למצב.

  הגדלת העומס – תרגילי העמסה פרוגרסיביים חיוניים בתהליך השיקום. הם כרוכים בהגדלה איטית של העומס על הגידים כדי לחזק אותם מבלי לגרום לפציעה נוספת

לסיכום, מרפק טניס הוא כאב הנגרם ממאמץ חוזר ושימוש יתר בשרירי האמה והגידים. זה לא מוגבל לספורטאים ויכול להשפיע על כל מי שעוסק בפעילויות שמכבידות על השרירים הללו. התסמינים כוללים בעיקר כאב ורגישות סביב החלק החיצוני של המרפק, במיוחד במהלך פעילויות מסוימות. פיזיותרפיה ממלאת תפקיד מכריע בטיפול במרפק טניס, תוך התמקדות בתרגילים, ייעוץ, טכניקה ושיטות טיפול נכונות בכאב. עם טיפול מתאים, אנשים עם מרפק טניס יכולים לעתים קרובות לחזור לפעילותם הרגילה ללא כאב או הגבלה

המטפל

חסן שמא

פיזיותרפיסט

תפריט נגישות